Marlou’s Fit Diary: Hardlopen & 30 Day Ab Challenge

Toen ik deze winter mijn pols brak met snowboarden was het wel even afkicken. Vier weken lang zat m’n arm in het gips en dat betekende dus geen sport voor mij. En dat terwijl ik net weer zo goed bezig was met Insanity Workout. Als ik iets niet wilde was jeuk onder mijn gips doordat ik ging zweten dus besloot dat ik maar even niet kon sporten.. Niet sporten? Damn, dat is toch wel erg zonde. Daar ging mijn persoonlijke challenge om My Best Bikini Body ever te krijgen. Ik downloadde dus toch maar een app om mijn buikspieren te trainen: Dagelijkse Buikspiertraining. Zo’n vier keer per week lag ik op mijn matje (met mijn gipsarm) mijn buikspieren te trainen. Toen het gips eraf ging was ik zo blij! Eindelijk kon ik mezelf weer lekker in het zweet trainen. Maar helaas kon ik mijn ‘oude’ sport niet direct weer oppakken. Ik tennis namelijk normaal gesproken en vooral in de zomer steek ik hier altijd veel tijd in. Met vrienden lopen we verschillende toernooitjes af en meestal doe ik dan mee in zowel de enkel als de dubbel categorie.

IMG_1120

“Daar ging mijn persoonlijke challenge om My Best Bikini Body ever te krijgen.”

Mijn fysio zei dat ik tennis pas na drie maanden weer voorzichtig mocht gaan oppakken dus ik moest iets anders verzinnen om fit te blijven. Zoals ik al eerder vertelde werk ik mezelf ook regelmatig met Shaun T in het zweet tijdens zijn Insanity Workout. Samen met mijn buurvrouwen staan we dan bij één van ons in de woonkamer helemaal los te gaan. Ik heb het een paar keer weer gedaan maar kwam erachter dat het niet ideaal was met een slap polsje gezien er veel opdrukken bij komt kijken.

Tijd voor een nieuwe uitdaging

Mijn Insanity Buddy’s waren inmiddels ook niet meer zo fanatiek aan het “Insanity-en” en haalden me over om ook te gaan hardlopen. Hardlopen? Saai! Dat was het eerste wat in mij op kwam. Maar toen kwam de Ladies Run ter sprake. Vijf kilometer rennen in een zo’n goed mogelijke tijd. Kijk! Een nieuwe uitdaging, dat zag ik wel zitten. Ik besloot om drie à vier keer per week te gaan trainen. Ik begon voorzichtig met interval training want ik had natuurlijk na 4 weken in het gips nog maar weinig conditie. Gelukkig kon ik het al snel kon ik het in één keer volhouden. Eerst drie of vier kilometer in zo’n dertig minuten en uiteindelijk steeds vijf kilometer in zo’n 27 minuten. Op 8 juni was het zover: tijd om te shinen! Ik dacht bij mezelf: ik hou helemaal niet van hardlopen (ok, eerlijk is eerlijk.. het is toch wel een beetje verslavend als je er eenmaal goed in zit) en doe dit waarschijnlijk maar één keer in m’n leven. Het doel was dan ook om beter te lopen dan wat ik normaal deed als ik zelf trainde. Uiteindelijk rende ik de vijf kilometer in 24 en een halve minuut en kon ik trots op mezelf zijn. In the pocket!

hardlopen

ladies ru

“In the pocket!”

Klussen en WK kijken is ook sporten

Toen volgde een maand waarin ik nog maar sporadisch tijd had om te sporten. We waren verhuisd naar een nieuw pand en was bijna elke avond en weekend samen met mijn vriend aan het klussen (bekijk hier de video). Ook dat was erg intensief maar natuurlijk niet te vergelijken met ‘echt’ sporten. Daarnaast was het WK aangebroken en als we niet aan het klussen waren stonden we met vrienden in de kroeg het Nederlands Elftal aante moedigen. Inmiddels is de opening van onze nieuwe showroom achter de rug en is er weer wat rust in de keet (en in mijn hoofd). Nog een maand en dan heb ik vakantie wat betekent dat de bikini weer aan mag. En.. wat had ik ook alweer bedacht voordat ik ging wintersporten? Oh ja, ik zou dit jaar mijn beste bikini lijf ooit gaan krijgen. Oké, het is nog niet te laat.

30 Day Ab Challenge

Mijn belangrijkste doel voor een geweldig bikinilijf is toch wel een super strakke buik. “Maar die heb je toch al?!” Riep collega Astrid toen ik haar vertelde over mijn challenge. Ja ik heb wel een platte buik maar ik wil graag een super strakke buik waar je wat meer spieren kunt zien. Nee, ik hoef echt geen sixpack. Dat vind ik niet eens mooi bij vrouwen. Maar een beetje gespierde buik vind ik wel sexy! Daar gaan we voor. Ik downloadde de 30 Day Ab app op mijn telefoon. Een app die elke dag (30 dagen lang) buikspieroefeningen voor je heeft klaar staan die je dan moet uitvoeren en afvinken. Om de zoveel dagen heb je een rustdag. Mijn vriend is ook altijd wel in voor dit soort dingen dus we besloten samen dagelijks onze app te doen voor geweldige abs. In het begin vonden we het echt peanuts en deden we de oefeningen die we moesten doen in sets van drie in plaats van één. De eerste dag begon namelijk als volgt:

ab challenge

Inmiddels zitten we op dag 17 en vinden we één set al vaak genoeg. Zo deden we vandaag 75 sit ups, 100 crunches, 45 leg raises en 1.30 min. plank (moest officieel 65 sec. dus die doen we nog wel wat langer). Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt wel het gevoel heb dat mijn buik wat gespierder wordt! Als de dertig dagen erop zitten zal ik foto’s laten zien van het resultaat. Hierbij een foto van mijn buik voordat we aan deze ab challenge begonnen:

buik vooraf

Foto: Before the 30 day ab challenge

Let’s go Insanity again

Inmiddels ben ik Insanity ook weer gaan oppakken. Ik kan namelijk weer opdrukken zonder dat het te veel pijn doet in mijn pols en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel miste. Hardlopen is toch stiekem wel een beetje saai en ik had tenslotte mijn doel (de Ladies Run rennen in een nette tijd) gehaald. Na één keer Insanity workout wist ik het: i love spierpijn! Ik had na het hardlopen niet echt spierpijn en bij Insanity altijd. Ik hou er toch wel van om naast cardio ook echt wat krachtoefeningen te doen en je spieren wat meer uit te dagen. Ik heb nog een maand te gaan voordat ik in mijn bikini op het strand lig dus tijd voor actie. Ik heb natuurlijk al eerder Insanity gedaan maar toen tenniste ik er ook nog naast. Daarom heb ik het officiële programma, die absoluut Insane is, nooit gevolgd. Maar nu ik nog steeds niet kan tennissen (te belastend voor mijn pols) heb ik dus tijd om me voor deze keer echt goed vast te bijten in deze workout. Zes dagen per week, ongeveer 40 minuten per dag je helemaal kapot zweten met Shaun T. Dat staat er voor de komende tijd op de planning! Vorige week heb ik op woensdag een losse training gedaan met mijn buurvrouw maar vanaf deze week ga ik er helemaal voor. Inmiddels heb ik 4 dagen achter elkaar Insanity workout gedaan en gister was mijn rustdag. Vandaag ga ik weer aan de bak! In mijn volgende Fit Diary zal ik meer vertellen over hoe mijn Insanity Workouts verlopen en hoe ik het volhoud. Wil je ook mee doen met Insanity workout? Je kunt het gewoon thuis doen en de DVD is online te downloaden. Lees hier meer over Insanity.

Meer persoonlijke posts van mij zien? Klik hier.

Lees ook: Insanity Workout – werkt het echt?

 

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
first date battle
Blogger Battle: First Date

Graag stel ik jullie voor aan Annette, Thoya en Tara. Deze drie bloggers strijden in augustus om de titel 'Fashion...

Sluiten