6 x simpele afvaltips

Met de zomer in het vooruitzicht, hebben we een paar simpele afvaltips voor je. Geen tijd om veel te sporten en geen doorzettingsvermogen voor een dieet? Door kleine dingen in je dagelijkse routine te veranderen, kom je al een heel eind. Een mooi lichaam in bikini, we willen het allemaal en elk jaar weer. Lees deze afvaltips en ga ervoor!

Neem een kleine pauze

Neem tijdens je maaltijd een kleine pauze. Het zal je verbazen dat je echt minder trek hebt na de mini pauze. deze truc kan je heel makkelijk elke dag toepassen zonder dat iemand het door heeft, dus het is goed vol te houden. Zorg dat je elke paar minuten even dertig seconden stopt met eten. Zo voel je ook hoe hongerig je eigenlijk echt bent, in plaats van dat je binnen no time gewoon zoveel mogelijk naar binnen werkt.

Neem slokjes water

We horen het heel vaak, water is gezond. Water maakt je vol. Drink minstens anderhalf liter water. Ik zelf heb hier altijd enorm veel moeite mee, want ten eerste vind ik water niet erg lekker en ten tweede vergeet ik het simpelweg. Als je zorgt dat je meerdere keren per dag (bijvoorbeeld bij het opstaan, lunch en avondeten) een flesje water naast je zet en hier slokjes uit blijft drinken, krijg je makkelijk meer vocht binnen. Door veel water te drinken voel je je veel sneller vol en eet je minder.

afvaltips

Maak een snack bakje

Als er koekjes, chocola of snoep in huis is, kan ik er niet van afblijven. Ik ga al snel voor de ongezonde keuze op het moment dat ik trek krijg en de healthy snacks blijven mooi in de kast liggen. Deels heeft dit er natuurlijk mee te maken dat chocolade erg lekker is, maar ook zijn ongezonde snacks pakken een makkelijkere keuze. Even op en neer daar de snoepkast en that’s it. Groente of fruit snijden op het moment dat je trek kost je te veel tijd. Als je elke ochtend een bakje snijdt met wat groenten  (worteltjes, komkommer en paprika) of fruit (maak een smoothie, of een fruitsalade) pak je veel sneller dit bakje even uit de koelkast!

Eet havermout

Havermout is gezond! Het verlaagt je cholesterolgehalte, is van nature glutenvrij en is goed voor de lijn. Als je zes eetlepels havermout mengt met 250 ml. water krijg je maar 115 calorieën binnen. Dit kan als ontbijt, maar ook als snack tussendoor. Voeg fruit toe aan je bakje havermout voor extra smaak en vitamines.

overnight oats

Tip: overnight oats als ontbijt. 

Zet de restjes weg

Je overeet je snel als er veel lekker eten voor je neus staat. Hoewel, het hoeft niet eens per se lekker te zijn, als het er staat eet je het gewoon. Maak bij het opscheppen een bordje voor jezelf en laat de pan met de rest van het eten niet op tafel staan, maar zet deze even in de keuken. Je zal dan alleen opstaan om het te halen als je echt meer wil en niet ‘omdat het op moet‘.

Eet thuis

In restaurants of bij een take-away kies je al heel snel voor een ongezonde, vette hap. Thuis ga je sneller voor een betere maaltijd, omdat je dan zelf moet bedenken wat je gaat eten. In een restaurant wil je het liefste iets wat je heel lekker vind en dit is nou eenmaal vaker ongezond. Probeer dus vaker thuis te eten en als je toch uit eten gaat, vermijd buffetten, want daar overeet je je snel.

Simpel meer groente eten? Zo doe je het!

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
afknappers
De 7 grootste afknappers volgens mannen

Wat zijn nou echt afknappers volgens mannen, als het aankomt op het gedrag van vrouwen? Welke kleine dingetjes die we...

Sluiten