7X Workout voor slanke armen

Zwabberarmen noemen we ze hier op de redactie. Je weet wel; van die kipfiletjes die gezellig meezwaaien als je naar iemand zwaait. Het klinkt grappig, maar veel vrouwen zijn er onzeker over en willen er maar wat graag van af. Plaatselijk afvallen blijft lastig en als je wil afvallen zul je ook iets aan je voeding moeten doen. Maar er zijn gelukkig wel oefeningen om je armen sterker en strakker te maken. En hoe meer spier, hoe meer je verbrandt, dus dat gaat goed samen. En je hoeft echt niet bang te zijn dat je straks drie keer zo breed bent als je vriend. Een man redt het vaak al niet om met alleen trainen zo breed te worden (denk aan alle shakejes, supplementen etc.) dus voor een vrouw is dat helemaal lastig (gelukkig). Daarom vandaag 7 workouts voor strakke, slanke armen.

Voor een aantal oefeningen heb je gewichtjes, of dumbbells, nodig. Als je net begint met trainen kun je het beste geen al te zware dumbbells kiezen, in het begin is 3 kg vaak al genoeg. Als je merkt dat het te gemakkelijk gaat kun je altijd nog zwaarder gaan.

Je kunt de oefeningen het beste allemaal achter elkaar doen. Dan een minuut pauze nemen en dan alles herhalen. Om te beginnen kun je het hele rondje 3 keer herhalen, dit kun je later eventueel uitbouwen.

Oefening 1

slanke armen

 

Neem in elke hand een gewichtje, ga met je voeten op schouderbreedte staan. Hou je armen naast je lichaam met de handpalmen naar binnen. Richt de gewichtjes nu naar voren zodat je armen een V-vorm maken. Zorg dat je armen parallel zijn aan de vloer. Hou dit een seconde vast en laat je armen weer rustig zakken. Herhaal dit 12 tot 15 keer.

Oefening 2

slanke armen

Ga weer met je voeten op schouderbreedte staan, buig je knieën licht. Hou de dumbbells nu recht boven je schouders met je handpalmen naar binnen gericht. Duw de dumbells nu omhoog en hou deze positie een seconde vast. Laat de dumbbells nu weer langzaam zakken tot de beginpositie. Herhaal dit 6 tot 8 keer.

Oefening 3

 

slanke armen

Neem in elke hand een dumbbell en ga licht voorover geleund staan en buig iets door je knieën. Buig je elleboog zodat je de dumbbell naast je houdt, zorg dat je bovenarm parallel is aan de vloer. Strek je onderarm, met dumbbell, nu naar achteren en draai je hand daarbij zo dat handpalm naar het plafond gericht is. Buig daarna op dezelfde manier terug. Herhaal deze oefening 12 tot 15 keer aan beide kanten.

Oefening 4

slanke armen

Ga rechtop staan met je armen naast je lichaam. Buig dan voorover tot je handen de vloer raken, het is niet erg als je knieën een beetje buigen. Loop nu met je handen naar voren tot je in de push-up houding staat en doe een push-up. Hou je handen nu op dezelfde plaats, loop met je voeten zo ver mogelijk naar voren en kom overeind. Herhaal dit 5 a 6 keer.

Oefening 5

slanke armen

 

Ga met je gezicht naar de grond liggen en spreid je armen. Trek je schouderbladen naar elkaar toe en lift je armen, benen en borst van de vloer. Breng je armen nu naar voren en hou deze positie een seconde vast. Breng je armen weer opzij en zak rustig terug naar de vloer. Herhaal deze oefening 10 tot 15 keer.

Oefening 6

slanke armen

Neem in je rechterhand een dumbbell en ga met je linker voet naar voren in lungepositie staan tot je knie een buiging van 90 graden heeft. Buig je bovenlichaam zo dicht mogelijk naar je knie en strek je linkerarm opzij. Laat de dumbbell in je rechterhand losjes hangen. Trek hem vervolgens recht omhoog tot je elleboog voorbij je middel is en laat rustig weer zakken. Herhaal deze oefening aan beide kanten 12 tot 15 keer.

Oefening 7

slanke armen

Ga in de push-up houding staan met je handen op schouderbreedte. Laat jezelf zakken richting de vloer. Als je omhoog komt draai je je lichaam naar rechts en strek je je arm omhoog. Hou dit een seconde vast en draai weer naar de push-up positie. Doe nog een push-up en draai nu naar links, strek je linkerarm omhoog. Hou ook dit een seconde vast en draai terug. Herhaal deze oefening 5 keer.

Dat waren de oefeningen voor slanke armen alweer. We zijn benieuwd wat jullie van de oefeningen vinden en of jullie ze ook gaan doen.

arm2

Bekijk ook het laatste Fitjournaal voor meer leuke artikelen om in shape te komen voor de zomer en wist je al dat fitness guru Kayla Itsines naar Nederland komt? Hier lees je er alles over. Wil je graag je buikspieren trainen? Geef je dan op voor de ABSolutely April Challenge van Followfitgirls.

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
marlou volkerink
Marlou’s Life: Mijn dag in 20 zinnen

Ik krijg regelmatig de vraag hoe een dag van mij eruit ziet. Photo diaries op Follow Fashion worden massaal bekeken en...

Sluiten