Alles wat je moet weten voor de Fitgirl Bikini Challenge

Yes! Maandag is het zover, dan start dan eindelijk de Fitgirl Bikini Challenge. Inmiddels hebben al meer dan 6.000 meiden zich aangemeld voor de challenge. Ze zijn klaar om te werken aan hun killer bikini body! Heb jij je al aangemeld? De challenge is iets uitgebreider dan de vorige challenges van Followfitgirls. De Fitgirl Bikini Challenge duurt namelijk 8 weken in plaats van de gebruikelijke 4 weken. Daarom zet ik alles over de challenge en andere tips & tricks overzichtelijk op een rijtje. Ben je er klaar voor?

De schema’s

  • Er zijn twee schema’s samengesteld: één voor beginners en één voor gevorderden of meiden die wat meer uitdaging willen. Beide schema’s zitten in de Fitgirl Challenge Guide. Het schema voor beginners kun je hier gratis downloaden.
  • Elke week zijn er twee circuit trainingen, op maandag en donderdag. Voor beide dagen geldt een ander schema met verschillende oefeningen.
  • De circuit trainingen dienen in 3 sets te worden uitgevoerd.
  • De circuit training voor beginners bevat 7 oefeningen.
  • De circuit training voor gevorderden bevat 10 oefeningen.
  • Op het schema staat aangegeven wanneer de oefening aan beide kanten moet worden uitgevoerd. Dit geldt bijvoorbeeld voor de side plank. Deze doe je dus eerst link en vervolgens rechts.
  • Elke twee weken is er een nieuw schema met andere oefeningen.

fitgirl bikini challenge

De Challenge guide

Wil jij alles uit deze challenge halen? Bestel dan de Fitgirl Challenge Guide. Dit is een e-guide met extra tips, healthy recepten en nog veel meer. Deze e-guide bevat ook een duidelijk overzicht van alle 30 oefeningen die gedurende de acht weken voorbij komen in de circuit trainingen. Daarnaast zitten beide schema’s in de guide. Dus zowel het schema voor beginners als de extended version voor meiden die wat meer uitdaging willen. Klik hier om jouw Challenge Guide aan te schaffen. Je ontvangt direct een mail met daarin een link naar de e-guide en de schema’s.

fitgirl bikini challenge

Printen maar!

Ben jij klaar om te beginnen? Motiveer jezelf en print deze printbare Challenge Calender waarop je dagelijks kunt afvinken wat voor workout je hebt gedaan. Dit schema is te gebruiken voor zowel het schema voor beginners als het schema voor gevorderden. Het is handig om wekelijks de schema’s met de oefeningen te printen zodat je deze erbij kunt pakken als je gaat trainen. Onderstaande kalender vind je ook terug in de Fitgirl Challenge Guide, samen met de rest van de schema’s.

fitgirl bikini challenge

Jouw weekindeling

De meiden van Followfitgirls hebben een weekindeling gemaakt waarbij je optioneel nog een aantal extra workouts kunt doen. De week ziet er als volgt uit:

Motivation Monday

Op maandag staat een circuit training op de planning, die Followfitgirls voor je heeft samengesteld.

Chilling Tuesday

Dinsdag is een rustdag.

Workout Wednesday

Optioneel: heb je zin om een workout te doen? Kijk dan op de site want Followfitgirls heeft een workout video voor je klaar staan!

Jumping Thursday

Op donderdag is het weer tijd voor een circuit training.

Free on Friday

Neem je rust op vrijdag!

Slimming Saturday

Op zaterdag is het tijd voor een activiteit op vetverbrandingsniveau. Dit houdt in dat je hartslag laag is. Ga bijvoorbeeld een eind wandelen of een stukje fietsen.

Sunday Runday

Tijd om hard te lopen! Followfitgirls adviseert om een half uur te gaan lopen op je eigen tempo. Hou voor jezelf bij hoeveel kilometer je loopt. Je mag zelf kiezen of je een interval training doet of dat je lekker een half uur volle bak gaat rennen. Als de zondag niet uit komt kun je dit ook op één van de andere vrije dagen doen.

Oefeningen week 1

Hieronder staat de video met alle oefeningen voor de circuit trainingen van week 1 en 2. Op zaterdag komt er een blog online met daarin de video voor de Workout van woensdag.

And last but not least

Nog een aantal goede tips voor het uitvoeren van de cirquit trainingen

  • Lees vooraf het schema goed door en kijk hoe je de oefeningen moet uitvoeren. In de challenge guide staat een uitgebreide uitleg. Daarnaast plaatst Followfitgirls elke twee weken een video waarin ze alle oefeningen voor doen.
  • Het is de bedoeling dat je de oefeningen in 3 sets uitvoert. Neem na elke set even een slokje drinken. Voor de echte bikkels geldt: heb je energie over? Doe dan ook nog even die vierde set!
  • Qua attributen heb je alleen een springtouw nodig en in het geval van de extended version adviseren we om sommige oefeningen met een dumbbell te doen.
  • Het gaat erom dat je de oefeningen zo goed mogelijk uitvoert. Snelheid is niet belangrijk want dat komt de techniek vaak niet ten goede.
  • Vergeet niet te stretchen na afloop van de training en drink genoeg water.
  • Heb je je ook al aangemeld op Facebook? Hier geven ze extra tips & houden ze je gemotiveerd voor de challenge. Ook kun je hier zelf foto’s plaatsen van jouw Fitgirl moment.

Ik wil je alvast heel veel succes en plezier toewensen met de challenge. Voor je het weet heb je een summerbody waar je U tegen zegt.

PS. Je kunt natuurlijk elk moment beginnen met deze challenge. Heb je je nog niet aangemeld? Klik dan hier! 

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van de nieuwste updates op Followfitgirls en extra tips krijgen? Meld je dan ook aan voor het Facebook event van deze challenge. Hier mag je ook jouw Fitgirl moment delen! Vergeet niet om Followfitgirls ook te volgen op Instagram en deel jouw foto met #followfitgirls

fitgirl bikini challenge

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
wunderwasser-4711
Geurtje voor de zomer: 4711 Wunderwasser

Lekker ruiken, dat willen we allemaal toch? Ik in elk geval wel en minstens zo leuk vind ik het om nieuwe...

Sluiten