8 X Tips om beter te slapen

Bijna niets is vervelender dan s’nachts wakker liggen. Eindeloos draaien en woelen en maar geen rust kunnen vinden. Gelukkig is er vaak wel iets te doen aan slapeloze nachten. Er zijn namelijk een aantal factoren die ervoor zorgen dat je niet lekker in slaap komt of niet lekker door kunt slapen. Misschien is dit wel iets wat jij dagelijks doet en heb je geen idee dat dit hetgene is dat jouw slaaproutine verstoort. Ik deel vandaag 7 tips om beter te kunnen slapen.

1. Laat eten

Als je erg laat nog eet, krijg je een nieuwe dosis energie. Je lichaam is nog druk bezig om alles te verteren en hierdoor zul je langer wakker liggen.

2. Frisse adem

Het is heel belangrijk om je tanden te poetsen voordat je gaat slapen, maar doe dit niet vlak voordat je naar bed gaat. De frisse smaak van de tandpasta activeert je hersenen en hierdoor zul je langer wakker blijven. Poets daarom een half uur voordat je gaat slapen alvast je tanden.

3. Lezen

Wanneer je vlak voor het slapen gaat nog even gaat lezen, blijft je hoofd hier onbewust nog druk mee bezig. Je hersenen hebben altijd even tijd nodig om tot rust te komen.

4. Een goed matras

Lig je uren in bed te woelen en kun je de juiste houding niet vinden? Word je ‘s ochtends wakker met een zere rug? Misschien is het dan eens tijd om van matras te wisselen. Neem eens een kijkje op Matrasaanhuis.

roze dekbedovertrek

5. Roken

Sommige mensen denken dat een sigaretje roken ontspannend werkt. Maar nicotine heeft juist een stimulerende werking. Het activeert je hersenen en dit houdt je wakker. Rook dus minimaal een uur voordat je gaat slapen geen sigaret meer.

6. Koud water

Veel meiden wassen hun gezicht voor het slapen gaan met koud water omdat dit de poriën verkleint. Toch is dit niet verstandig als je niet makkelijk in slaap komt, omdat dit koude water je lichaam een energieboost geeft. Het is beter om je gezicht s’avonds te wassen met lauw water. s’Ochtends een plens koud water is wel fijn om goed wakker te worden.

7. Warmte

Zorg dat je kamer niet te warm is als je gaat slapen. Sommige mensen vinden het fijn om met hun huisdier in bed te slapen, maar deze beestjes geven vaak veel warmte af. Wil je dit toch doen, zorg dan dat je dekbed niet te dik is.

8. Felle schermen

Vaak kijken we nog even onze favoriete serie voor het slapen gaan. Ook kijken we nog even snel op Facebook of Instagram. Deze felle schermen houden je hersenen wakker. Gebruik liever een uur voor het slapen geen apparaten als smartphones of laptops. Je zult merken dat je veel sneller in slaap komt.

 

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
hoe zorg je ervoor dat iemand je leuk vindt
Dit doen mannen alleen als ze écht gek op je zijn

Die juiste man tegen het lijf lopen en hem dan ook aan het lijf houden blijkt nog niet zo makkelijk...

Sluiten