Voor de zomer je billen trainen: de best butt workout!

Een mooi rond en strak achterste willen veel vrouwen graag. Mogen jouw lovehandels wel wat kleiner of wil je geen putjes meer in je billen? Rebecca laat zien hoe je je billen trainen moet. Met tien minuutjes trainen per dag bereik je al een geweldig resultaat. Je kan deze workout makkelijk voor je school of werk doen of ‘s avonds voordat je naar bed gaat. Zo kan jij je weer goed vertonen in een bikini deze zomer!

Als je niet zoveel tijd hebt om te trainen, of als je gewoon geen zin hebt om er veel tijd aan te besteden, is het slim om je op je bovenbenen en billen te focussen. Dit is namelijk de plek waar zestig procent van je spieren zich bevinden. Zorg wel dat je er tijdens een korte workout helemaal voor gaat, anders heeft het niet heel veel zin. Deze best butt workout geeft je een goede afwisseling tussen zware oefeningen en oefeningen waarbij je even een beetje kan bijkomen.

 

Nog een paar extra oefeningen voor de afwisseling:

Squat
De ultieme oefening voor een mooi gelift achterwerk! Ga met je voeten – op heupbreedte –  iets uit elkaar staan met je tenen recht vooruit. Pak twee gewichtjes van ongeveer één kilo vast. Twee volle waterflesjes kan ook. Zak vervolgens door je knieën. Heel belangrijk is het dat je hierbij je rug recht houdt. Gooi je billen iets naar achteren, houd deze positie even vast en kom dan weer terug naar boven. Herhaal deze oefening een minuut lang. Voel je het al branden…?

Front Lunges
Deze oefening werkt niet alleen goed voor je dijen, maar ook voor je bovenbenen. Ga met je voeten naast elkaar staan. Houd je armen strak langs je lijf met gewichtjes in je handen. Zet een grote stap naar voren en buig diep door je knieën. Zorg dat je knie van het achterste been de grond net niet raakt. Kom vervolgens langzaam weer omhoog. En wederom belangrijk: houd je rug goed recht, anders krijg je klachten!

Side Lunges
Hetzelfde idee als met de front lunges, alleen stap je dan naar de zijkant. Doe een grote stap opzij en zorg dat het been waarmee je naar de zijkant stapt gebogen is. Het andere been houd je gestrekt. Houd je armen recht voor je en blijf de gewichtjes tegen elkaar aan duwen.

Billen trainen – Kim Kardashian butt workout

De smaak te pakken gekregen en wil je nog een workout om je billen te trainen? Doe ook mee met Marlou’s butt workout!

Lees ook: de workouts van supermodellen 

 

 

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
herfst haartrend
Leuk én duurzaam: 3 items die je leven nog leuker maken

Leuk is waarschijnlijk niet het eerste waar je aan denkt bij het woord duurzaam. Suf en saai, is het eerste...

Sluiten