Chanel tikt Belgische fashionblogger op de vingers

Sofie Valkiers van de populaire Belgische fashionblog Fashionata.be, ontving onlangs een brief van niemand minder dan de jurist van Chanel. Het modehuis eiste hierin dat de fashionblogster een artikel zou verwijderen van haar site, waarin zij haar volgers haarfijn uitlegt hoe zij het logo van Chanel kunnen kopiëren.

Zo had Sofie bij de H&M een goedkoop wit T-shirt gekocht en verfde hier zelf de twee verstrengelde C’s op. Chanel was echter niet gecharmeerd van deze ‘doe-het-zelf’ promotie en vroeg de Belg het artikel en de bijbehorende foto’s van de blog te verwijderen. Wanneer zij niet aan deze eisen zou voldoen, zou dit een rechtszaak tot gevolg kunnen hebben wegens inbreuk op de auteurs- en merkrechten van het bekende Franse modehuis.

Sofie had er geen idee van dat haar blog, dat maandelijks door 70.000 bezoekers bezocht wordt, door Chanel zo nauwlettend in de gaten gehouden werd. Over haar DIY-actie vertelt Sofie aan het Belgische ‘Het nieuwsblad’, dat ze simpelweg door haar krappe budget gestimuleerd werd tot deze ‘creatieve oplossing’.

Sofie is niet de eerste fashionista die het kwast zelf in handen neemt, eerder zette ontwerpster Zoe Karssen al een trend met haar zelfbedrukte T-shirts geïnspireerd op het Chanel-logo. En ook het merk My Brand maakt gretig gebruik van de populariteit van gewilde designerlogo’s, tot ongenoegen van de bekende modehuizen.

Sofie met een eigen Chanel creatie

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
Alexa Chung: het nieuwe gezicht van Vero Moda

Vanaf november is de wonderschone Alexa Chung het nieuwe gezicht voor modelabel Vero Moda. Ze zal het stralende middelpunt zijn...

Sluiten