Fit Diary: De eerste helft van januari

Het nieuwe jaar beginnen veel mensen met goede voornemens als: gezonder eten en meer sporten. Ik sport al aardig veel en wil dit natuurlijk ook in 2015 goed blijven volhouden. Mijn goede voornemen op sport gebied luidt dan ook net iets anders: ik wil mijn Fit Diary wekelijks gaan bijhouden. Deze artikelen worden altijd goed gelezen alleen schiet het er nog wel eens bij in. Vanaf nu ga ik elke week een Fit Diary plaatsen, beloofd! Sanne, mijn buurvrouw en vriendin had als goede voornemen om meer te gaan sporten en dat kwam mij goed uit! Ik kon wel weer een sport buddy gebruiken. Ik sportte de laatste tijd veel alleen gezien zij en mijn andere sportmaatje (die nu zwanger is) sporten op een wat lager pitje hadden gezet.

In mijn vorige Fit Diary kon je al lezen dat ik toe was aan wat nieuwe workouts. We zijn nu wat verschillende filmpjes aan het proberen op Youtube en daarnaast doe ik nu een Squat challenge, een nieuwe Ab Challenge en de Plank Challenge (welke apps ik hiervoor gebruik lees je hier). Voor de Plank Challenge volg ik het volgende schema:

plank challenge

De eerste weken van januari zagen er  als volgt uit:

Donderdag 1 januari: Ik begin het jaar goed met de nieuwe challenges die ik volg. Op het programma stonden 30 squats en een aantal buikspieroefeningen: 30 sit ups, 30 side crunches, 30 ballet twists en 30 sec. planking (ik deed een minuut).

Vrijdag 2 januari: Dag 2 van de buikspier-, plank- en squat challenge: 35 bicycles, 35 heel push crunches, 35 sit ups en 35 sec. plank (ik deed een minuut). Daarnaast 50 squats.

Zaterdag 3 januari: Ik besloot om mezelf én jullie wat meer te motiveren om te sporten tijdens deze donkere wintermaanden en nam mijn eerste workout video op met 10 buikspieroefeningen. Deze video zal ik volgende week met jullie delen! Hier zat ook een minuut planking bij en ik deed 75 squats.

Zondag 4 januari: 5 km. hardgelopen met mijn vriend, 60 squats en de volgende buikspier oefeningen: 50 sit ups, 50 side crunches, 50 bicycles en 45 sec. planking (ik deed een minuut).

Maandag 5 januari: Pilates via Youtube video van Gymra (zie video hieronder), rustdag voor de buikspier en squat challenges.

Dinsdag 6 januari: 60 squats, buikspieren: 55 crunches, 50 long arm crunches en 50 sec. side planks (ik deed de gewone plank een minuut).

Woensdag 7 januari: Buikspieren: 55 ballet twists, 55 heel push crunches, 55 cobras en 55 sec plank (ik deed een minuut). 90 Squats.

Donderdag 8 januari: Pilates via Youtube video van Gymra (zie video). Buikspieren: 60 leg raises, 60 bicycles, 60 crunches, 60 sec. planking en 50 squats.

Vrijdag 9 januari: 45 Squats

Zaterdag 10 januari: Rustdag

Zondag 11 januari: Full Body workout via Gymra (30 min), zie onderstaande video. Buikspieren: 70 sit ups, 70 leg raises, 70 ballet twists, 80 sec. planking. Daarnaast 120 squats. Op deze dag droeg ik mijn hartslagmeter die aangaf dat ik in totaal 345 calorieën had verbrand.

Maandag 12 januari: Spierpijn van de full body workout! Rustdag van de Ab challenge maar niet van de Squat challenge dus alleen 40 squats gedaan.

EETDAGBOEK

Ontbijt: 2 witte bolletjes (1 met hagelslag, 1 met kipfilet)

Lunch: 2 witte bolletjes met chocopasta, half bakje yoghurt met blauwe bessen, cacaonibs en chiazaad

Diner: half gebakken ei, 5 stukjes zelfgemaakte sushi

Voor het slapen gaan nog een smoothie met banaan, mangosap, chiazaad, gojibessen, kiwi, ananas en ingevroren rood fruit

Dinsdag 13 januari: Pilates cardio workout van 30 min (zie onderstaande video). Ab Challenge: 100 sit ups, Plank Challenge: 90 sec. en voor de Squat Challenge 75 squats.

EETDAGBOEK

Ontbijt: 2 bruine boterhammen met kipfilet

Lunch: bakje yoghurt met blauwe bessen, chiazaad en cacaonibs, thee

Tussendoor: een mandarijn

Diner: twee Mexicaanse wraps

S’avonds 2 biscuitjes

Woensdag 14 januari:  Buikspieren: 50 crunches, 50 leg raises, 50 ballet twists, 50 heel push crunches, 90 sec. planking en 50 squats.

Donderdag 15 januari: 30 min. intermediate full body workout van Gymra (zie onderstaande video), 80 squats en buikspieroefeningen: 55 bicycles, 55 cobras, 55 side crunches, 55 ballet twists, 95 sec. planking.

Vrijdag 16 januari: Rustdag i.v.m. twee feestjes. Alleen 120 sec. planking gedaan.

Zaterdag 17 januari: Ik voel me brak van de nacht ervoor en besluit alleen de plank challenge ( 120 sec.) en de squat challenge (50 stuks) te doen.

Ik heb vandaag maar liefst 2 smoothies gehad! S’ochtends één met kiwi, perzik uit blik + sap, smoothiefruit uit de diepvries en chiazaad. S’middags appte Sanne dat ze ook nog een lekkere groene smoothie voor me had klaar staan met o.a. Spinazie, blauwe bessen en banaan.

Zondag 18 januari:  15 min. Intermediate Full Body workout (zie video hieronder) en 30 min. high intensity workout (zie video hieronder). In totaal 125 squats en voor de ab challenge de volgende oefeningen: 60 cobras, 60 side crunches, 60 leg raises, 60 ballet twists en de plank combineer ik met de plank challenge waarvoor ik in totaal vandaag 150 sec. moest blijven staan. Dit is gelukt maar was wel zwaar na zo’n workout!

Ik vind het heerlijk om thuis te sporten op deze manier. Het kost niet veel tijd en ik vind het ook wel fijn om even wat minder hard te lopen (gezien het weer en het feit dat het s’avonds zo donker is).

Eerdere Fit Diaries gemist? Klik hier. 

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
lange-trenchcoat
Outfit of the Day: Lange trenchcoat

Tijdens dit wisselvallige weer kan het knap lastig zijn om de juiste outfit samen te stellen. Het kan regenen, het...

Sluiten