Geroosterde kikkererwten

Gezonde borrelnootjes? Ja, echt waar! Het bestaat in de vorm van geroosterde kikkererwten. Ik geloof dat er voor bijna alle ongezonde snacks wel een verantwoord alternatief bestaat en met het idee dat iets gezond is, smaakt het ook nog eens veel lekkerder. Nu ben ik zelf niet de grootste keukenprinses dus bij een boekenlijst aan ingrediënten haak ik al gauw af, maar dat is bij deze geroosterde kikkererwten gelukkig niet het geval. Basisingrediënt zijn kikkererwten en die vind je gewoon in blik in de supermarkt. Easy peasy! Verder heb je nog een oven nodig, olijfolie en wat kruiden zoals bijvoorbeeld rozemarijn, paprika, knoflook en peper. Ook erg lekker als topping voor over je salade of als knapperig tussendoortje. Kikkererwten zijn peulvruchten vol vezels, eiwitten en mineralen en kunnen dus prima door als verantwoorde snack.

Ingrediënten

– Blik (of meteen twee) kikkererwten
– Olijfolie
– Kruiden

Bereidingswijze

Als eerste open je het blik kikkererwten en zorg je dat deze zo droog mogelijk (eerst met een zeef en dan kan keukenrol helpen) op de bakplaat terecht komen. Vervolgens besprenkel je de erwten met olijfolie, niet te veel want dan worden ze niet knapperig, en plaats je de bakplaat in een voorverwarmde oven op 200 graden voor ongeveer 45 minuten. Tussentijds even de boel een keer husselen en na 45 minuten besprenkel je de inmiddels crispy chickpeas met kruiden naar wens. Smullen maar!

geroosterde-kikkererwten

Meer gezonde recepten zien? Hier lees je hoe je een gezonde pizza maakt.

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
calorieën verbranden
Makkelijk calorieën verbranden!?

Elke keer neem je je weer voor om gezond te eten en dagelijks naar de sportschool te gaan. Zonder succes....

Sluiten