Gezonde ijsjes voor deze zomer

We hebben weer een heerlijk zomers weekend! Het gaat in Nederland met welbekende ups en downs wat het weer betreft, maar om toch een beetje het zomergevoel vast te houden, heb ik vandaag een gezond receptje voor jullie. ReceptJE omdat het eigenlijk gewoon een kwestie is van ingrediënten bij elkaar gooien. Je hebt vast al gelezen waarvoor het een recept is. Inderdaad, gezond ijs! Je kent vast al het gezonde ijs met banaan, die werkelijk op elke blog te zien is op het moment, maar die overigens ook heel lekker is. Elke keer is het weer een feestje om je eigen (bananen)ijs te maken, want je kunt er lekker op los variëren. Bananenijs met amandelen? Goed gekeurd. Bananenijs met kokos en cacaonibs? Nog beter. Maar vandaag ga ik het niet hebben over bananenijs. Ik deel vandaag het recept voor een gezond ijsje zonder banaan. Of beter gezegd, twee recepten. Benieuwd? Lees dan snel verder.

gezonde ijsjes

Wat heb je nodig?

  • Kokoswater
  • Fruit naar keuze (ik heb zwarte bes, aalbessen, frambozen en aardbeien gebruikt)

En voor de tweede variant:

  • Kokoswater
  • Scheutje kokosmelk
  • Cacaonibs
  • Sesamzaad
  • Honing

Hoe doe je het?

1. Doe de ingrediënten in een ijsvorm.

2. Plaats het vervolgens in de vriezer voor (minimaal) 4 uur.

3. Tadaaa, een heerlijk verfrissend en gezond ijsje.

Mijn absolute favoriet is de tweede met sesamzaad. Ik kan er echt geen genoeg van krijgen! Een echte aanrader! Welke van de twee ga jij als eerste maken?

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
interieur trend
Interieur trend: Houten kistjes

Dat wij gek zijn op witte interieurs in combinatie met hout is je vast niet ontgaan. Eigenlijk kan hout in...

Sluiten