Snel een platte buik krijgen? Zo doe je dat!

Nu de zomer er langzaamaan aan komt, raak je misschien al in paniek als je denkt aan je summerbody. Of eigenlijk je summerbody die je niet hebt. Over welgeteld 32 dagen begint de zomer. Sneller dan je misschien zou denken, dus het is tijd om een platte buik te krijgen! Je plant alvast een crashdieet en gaat 6 keer in de week sporten. Dan moet het toch wel lukken om die 5 kilo kwijt te raken? Toch?

platte buik krijgen

Snel een platte buik krijgen? Allereerst, je gaat niet binnen twee weken een platte buik krijgen (als je die niet al hebt). Dat is onmogelijk, wat ze ook beweren. Wel heb ik tips voor je die de weg naar een platte buik iets versnellen.

1. Eet je drie grote maaltijden op een dag? Overweeg dan eens om meerdere kleinere porties op een dag te eten. Als je dit doet verbetert je metabolisme waardoor je heel de dag door energie zal verbranden. Hierdoor val je over het algemeen sneller en makkelijker af. Zorg dat er ongeveer 2 tot 3 uur tussen de maaltijden zitten.

2. Houd maar op met elke dag 50 situps te doen. Elke dag keer op keer één bepaalde spiergroep (in dit geval buikspieren) trainen, heeft totaal geen zin. Spieren hebben rust nodig om te herstellen, waarna ze later weer sterker kunnen worden. Daarnaast kan je wel je buikspieren extra gaan trainen, maar als je er nog een vetlaagje over hebt liggen, zie je die buikspieren ook niet. Mijn advies is dus om elke dag een andere spiergroep te trainen. Oh ja, en als je zo vaak je buikspieren traint en niet je rugspieren, ga je uiteindelijk rugklachten krijgen. Dat wil je niet, toch? Als je ook regelmatig je rug traint, krijg je een betere houding, waardoor je een plattere buik lijkt te hebben.

3. Ongezouten en ongebrande noten zijn ontzettend gezond. Ga bijvoorbeeld eens voor amandelen, net als avocado’s zitten ze vol met gezonde vetten die je vetverbranding verhogen. Daarnaast zorgen ze ook voor sneller spierherstel! Eet amandelen (en noten in het algemeen) wel met mate. In noten zitten aardig wat calorieën, dus zorg dat je niet hele zakken noten opeet. Je kunt nog zo gezond eten als je wil, maar als je teveel calorieën binnenkrijgt, zul je gewoon aankomen. Dat het gezond is, betekent niet dat je er twee keer zoveel van kunt eten. Eet noten dus ook gewoon met mate. Wissel lekker af tussen amandelen, walnoten, pecannoten, hazelnoten en alle andere soorten noten.

4. Blijf weg van ongezonde dingen zoals frituur en alcohol. Waarschijnlijk heb je niet eens door hoeveel calorieën je drinkt op een avondje uit. Het is toch super zonde om calorieën te drinken? Ik eet liever calorieën dan dat ik ze drink, maar misschien is dat persoonlijk.

5. Eet voeding waar veel kalium in zit. Kalium helpt je om vochtophopingen kwijt te raken. Perfect voor een platte buik dus! Welke voedingsmiddelen dit zijn? Bijvoorbeeld in spinazie, banaan, avocado en meloen. Het kaliumgehalte van rauwe groenten is overigens hoger dan van gekookte groenten. Neem in plaats van een warme maaltijd eens een goed gevulde salade! Laat drop en zoethoutthee even staan, die verlagen namelijk het kaliumgehalte.

6. Drink veel water! Sowieso is het belangrijk om veel water te drinken, maar al helemaal als je een platte buik wil. Zelf drink ik de hele dag alleen maar water (en groene thee): een halve liter zodra ik wakker word, voor de lunch (halfuur van te voren), het avondeten en weer een halve liter voordat ik naar bed ga. Water drinken zorgt voor het behouden van een goede vochtbalans en dat je minder vocht vasthoudt, waardoor je geen opgeblazen buik krijgt. Een bijkomend voordeel is dat je je vol voelt waardoor je minder hoeft te eten. Water drinken heeft nog veel meer voordelen, maar dan ben ik morgen nog bezig. Geloof mij: drink water! Vind je gewoon water een beetje saai? Ik doe weleens stukjes kiwi of citroen door mijn water heen, heerlijk! Daarnaast zou je ook munt, aardbeien, komkommer en allerlei andere soorten kruiden, groenten en fruit kunnen toevoegen.

7. Spijsvertering op gang brengen door te ontbijten en vooral de tijd te nemen voor je eten. Het is ontzettend belangrijk om te ontbijten. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Het zorgt er, zoals ik al eerder zei, dat je spijsvertering op gang komt. Daarnaast zorgt een gezond ontbijt dat je over de gehele dag gezonder eet, zoals ik in het artikel over eetbuien voorkomen al zei. Ook raad ik je aan om echt tijd te nemen voor je eten. Schrans niet alles binnen een paar minuten naar binnen. Als je langzaam eet en goed kauwt, werkt je spijsvertering beter.

Het belangrijkste: honger jezelf niet uit. Dat heeft echt helemaal geen zin. Je bereikt er alleen maar het tegenovergestelde mee.

Wat doe jij voor een strakke buik? Lees ook: Cardio niet optimaal voor vetverbanding? Ben jij al overgestapt naar krachttraining voor meer resultaat?

Bekijk ook eens Followfitgirls voor de laatste fitnesstrends en tips.

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
Interieurtrend: het kledingrek

Eigenlijk is het ook maar zonde om je kleren weg te stoppen achter twee kastdeuren. We schaffen zoveel moois aan,...

Sluiten