Fit Diary: Resultaat Insanity en tijd voor een nieuwe uitdaging?

Mijn Insanity Workout zit erop en dus tijd om te kijken naar het resultaat! Zoals jullie eerder konden lezen ben ik hier in de zomer mee begonnen. Zes dagen per week werkte ik me thuis in het zweet met een DVD van Shaun T. Tussendoor had ik even een break omdat ik op vakantie ging en daarna was het wel weer even wennen om het op te pakken. Ik was toen ook toe aan de zwaardere ‘Max’ Trainingen die bijna een uur duurden en waar ik veel meer calorieën mee verbrandde. Heftig! Ik had ook ontzettende spierpijn terwijl ik dat de laatste weken eigenlijk nauwelijks had. Maar op zich ook wel logisch na twee weken vakantie. Zo zag mijn eerste week na de vakantie eruit:

WEEK 6 DAG 35 Max interval training – 585 kcal
DAG 36 Max interval plyo – 484 kcal
DAG 37 Geen training, spierpijn
DAG 38 Geen training
DAG  39 Max cardio conditioning – 440 kcal
DAG 40 Max Recovery – 247 kcal
DAG 41 Rust

Trainen met hartslagmeter

Ik train altijd met een hartslagmeter zodat ik mijn hartslag en het aantal verbrandde calorieën kan bijhouden. Ik werd hierover geïnterviewd door de Telegraaf:

Telegraaf

Insanity resultaat

In totaal heb ik de Insanity workout 7 weken volgehouden. Toen was ik er echt klaar mee. Het officiële programma duurt 9 weken dus ik ben twee weekjes eerder afgehaakt. De reden? Drukte. In de zomer was het op kantoor vrij rustig en had ik s’avonds meer tijd om te sporten. Nu is mijn agenda weer volgepland met allerlei afspraken, events en meetings. Zes dagen per week sporten is dan ook bijna onmogelijk. Eerlijk gezegd was ik Shaun T ook wel een beetje beu. Ik merkte wel dat ik lekker fit was tijdens mijn Insanity workout en ik zat goed (en strak) in mijn vel. Dit was ook mijn doelstelling dus wat dat betreft ben ik wel tevreden. Ik ben niet afgevallen maar dat wilde ik ook niet. Ik wilde graag wat meer buikspieren en dat is wel gelukt, maar ik vermoed dat dit voornamelijk kwam door de 30 Day Ab Challenge die ik tegelijkertijd deed. Ik merkte dat mijn armspieren weer wat meer zichtbaar waren geworden, door het vele opdrukken.

Insanity workout

Halverwege mijn Insanity trainingsschema 

Bij de Max-trainingen kwamen ook de been en bilspieren erg aan bod doordat hier veel in gesquat werd. Of ik tevreden ben met het Insanity resultaat? Ja. Ik merk dat je echt fit wordt en je lichaam meer ‘getoned’ is maar het is geen super groot verschil met ervoor. Ik sport natuurlijk altijd al dus het is bij mij ook een ander verhaal dan wanneer je van weinig sporten naar 6 dagen per week Insanity gaat. Ik geloof zeker dat als je normaal niet veel sport het je lichaam erg kan veranderen. Het is trouwens niet aan te raden als je zwakke knieën hebt want in het begin had ik door al het springen etc. best veel last van mijn knieën.

Ik ben iemand die houdt van afwisseling en ik ben inmiddels ook weer gaan hardlopen. Mijn trainingsschema is aangepast van 6 dagen per week naar 3 tot 4 dagen per week trainen. En dan wissel ik een Insanity training (van een uur) af met hardlopen. Meestal ren ik dan zo’n 5 km in ongeveer 25 minuten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem ook wel weer een beetje aan een nieuwe uitdaging toe ben. Eerder heb ik groepslessen gevolgd zoals Bodypump en dat vond ik ook altijd wel erg leuk. Maar het fijne van hardlopen en Insanity is dat ik het elk moment kan doen en niet hoef te wachten tot een les begint of er eerst op mijn fiets naar toe. Op deze manier kost het sporten me nooit heel veel tijd. Misschien ga ik binnenkort eens op zoek naar een nieuwe training die ik vanuit huis kan doen. Suggesties zijn natuurlijk welkom;-)

Video: zo gaat het eraan toe tijdens een Insanity Workout

marlou volkerink

De laatste foto van mijn lichaam maakte ik op vakantie. Toen had ik 5 weken Insanity er op zitten (en 30 dagen buikspier oefeningen). 

Voeding

Pauline, onze nieuwe stagiaire die vroeg laatst: “Jij eet toch ook super gezond? Omdat je zoveel sport enzo.” Nou het is niet zo dat ik alleen maar superfoods eet en op smoothies leef maar ik probeer wel gezond te eten. Dat wil niet zeggen dat ik niet zondig. Ik ben een echt koekiemonster dus ik eet dagelijks wel koekjes en een snack op z’n tijd hoort er ook gewoon bij. Mijn vriend en ik doen eigenlijk nooit voor een hele week boodschappen (want hé, deze burgerlijkheid is toch niks voor ons?). Dit betekent dus dat elke dag rond kwart voor zes vriendlief belt met de hamvraag: “Wat zullen we gaan eten vanavond?” Ik zit dan nog achter mijn pc en heb mijn hoofd er niet helemaal bij en kom dan vaak uit bij de standaard dingen zoals een pasta, risotto of een salade met aardappelen en vlees. Niet bepaald creatief en dat terwijl we juist hadden voorgenomen om wat uitgebreider te gaan koken en nieuwe recepten te proberen. Toen zag ik opeens een kortingsbon liggen van de Hello Fresh Box. Dat leek ons wel wat!

Fit diary voeding

1. We proberen de Hello Fresh Box voor het eerst, ik ben benieuwd! In mijn volgende Fit Diary meer hierover. 

2. Ik maakte een heerlijke tosti met avocado, geitenkaas, pesto, basilicum, tomaat en pijnboompitjes

3. Sushi time! Als we geen tijd / zin hebben om te koken bestellen we regelmatig sushi

4. Een receptje wat we maakten met ingrediënten uit de Hello Fesh Box, lekkerrrrrr! 

We hebben een nieuw smoothie apparaat gekocht dus we maken ook regelmatig lekkere (en gezonde) smoothies zoals in deze video:

In mijn volgende Fit Diary zal ik wat meer vertellen over mijn ervaring met de Hello Fresh Box en hoe het sporten mij vergaat nu de donkere herfstavonden zijn aangebroken.

Meer persoonlijke posts van mij zien? Klik hier en abonneer je hier op ons YouTube kanaal.

  • […] Om 5:00 uur opstaan is toch iets makkelijker als je het samen doet. Vorig jaar kon mijn vriend nog lekker blijven liggen en dat maakte het toch wat zwaarder.. Mijn vriend had bedacht dat we deze week samen Insanity zouden gaan doen in de ochtend. Daar was ik wel voor in! Twee jaar geleden heb ik 7 weken Insanity gedaan waarbij ik 6 dagen per week trainde met Shaun T. Wil je meer weten over deze HIIT Training en hoe het mij in 2014 beviel? Lees mijn Insanity review. […]

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
Smoothie of the Week: Appeltaart smoothie

Meestal als het weer tijd is voor de Smoothie of the Week gaan wij druk op zoek naar gezonde groene smoothies,...

Sluiten