5 manieren om van je rugvet af te komen

Rugvet, een beetje een apart woord, maar iedereen weet wel wat ermee bedoeld wordt. Van die kwabjes die rond je bh sluiting zich ophopen en zorgen voor een rolletje. Ook wel een muffin top genoemd. Voor de meeste vrouwen is dit wel een probleem en je zit vaak een stuk lekkerder in je vel als je wat moeite doet om er vanaf te komen. Natuurlijk helpt het nooit helemaal om een specifiek deel van je lichaam te trainen om vet te verbranden, maar deze gezonde tips helpen je wel om de resultaten die je wilt behalen sneller te krijgen.

rugvet

1. Turn up your cardio
Als je serieus je vet weg wilt werken dan moet je ook serieus zijn in je trainingen. Voor echt resultaat moet je ongeveer vijf keer per week 60 minuten cardio training doen. Voor een intensere cardio kun je kiezen voor een interval training. Dit betekent dat je periodes van training afwisselt met herstel. Zo kan je lichaam zich steeds weer opladen voor een nieuwe sessie. Dit betekent dat na het sporten, je lichaam meer calorieën kan verbranden, zo’n 200 calorieën. Zelfs gedurende je slaap omdat je zo’n intensieve training hebt gehad.

2. Focus op je achterkant
Probeer bewegingen toe te voegen die je rug en schouders echt trainen. Houding-verbeterende oefeningen kunnen ook echt wonderen doen, dus bijvoorbeeld oefeningen om meer rechtop te staan.  Deze vijf minuten workout en deze rug oefeningen zijn goed om eens te proberen.

rugvet

3. Oefen Yoga
Kwaliteit krachttraining en cardio zijn belangrijk, maar yoga helpt je ook om rugvet tegen te gaan en weg te krijgen. Deze yoga routine kan je hierbij helpen.

4. Houd je voeding in de gaten
Het klinkt misschien cliché maar heel goed sporten moet echt samen met goede voeding. Het kiezen van gezondere voeding en koken tot recepten zijn essentieel in je strijd tegen het rugvet. Lees bijvoorbeeld ons artikel hier, waarin wij je tips geven om gezonder te eten.

rugvet

5. Shop de juiste kleding
Oke, dit zal niet écht het vet weghalen, maar het zal zeker helpen je beter te voelen in je lichaam. Als je je zorgen maakt over de bult rond je bh of een muffin top hebt, is het misschien gewoon tijd om een maat groter te nemen van bh omtrek of jeans. Flatterende kleding zal je echt helpen je zekerder te voelen, zodat je minder gestresst bent als je je moet omkleden.In plaats van dat je je zorgen gaat maken over je maat, is het belangrijker te focussen op dat je je goed voelt in je kleding.

Weet je niet wat voor kleding je moet dragen voor jouw figuur? Lees hier ons artikel.

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
ab challenge
Fit Diary: Het resultaat van de 30 Day Ab Challenge

Iets langer dan een maand geleden begon ik samen met mijn vriend aan de 30 Day Ab Challenge. "Eens kijken...

Sluiten