6 X Zo blijf jij slank dit najaar

Nu de dagen korter worden kruipen we (nóg sneller dan anders) ‘s avonds lekker op de bank met een zak chips en een goede film. En als het om 4 uur ‘s middags al donker begint te worden heb je ook veel sneller de neiging om even een lekker middagdutje te gaan doen. Maar dit soort taferelen zorgen er natuurlijk niet voor dat je je afgetrainde lichaam behoudt (waar je die zomer zo hard voor getraind hebt). Met al die feestdagen op komst is het natuurlijk ook héél lastig om dit te behouden en daarom hebben wij een paar manieren voor je verzameld want jij wilt natuurlijk ook slank blijven dit najaar.

slank-blijven

1. Geniet van het weer terwijl je een wandeling maakt

Jazeker, dat zijn twee vliegen in één klap. Zowel tijdens de herfst als tijdens de winter kan het weer nog heel lekker zijn. Bijvoorbeeld op zo’n dag dat de zon schijnt en alle bladeren van de boom vallen of als er een paar centimeter sneeuw ligt (hallo work-out als je door een dikke laag de sneeuw moet wandelen). Zo’n dag kan heel fijn zijn om eens lekker erop uit te gaan om te wandelen. Neem je date, vriendje, vriendinnen, je hond of je kat mee en geniet van de natuur terwijl je ook nog eens calorieën verbrandt.

2. Beheers je

We weten dat er zóveel lekker ongezond eten is en dat je jezelf af en toe best eens mag trakteren op een reep chocola, maar probeer je echt te beheersen. Houd je in om jezelf vol te stoppen met ‘comfort food’ voor op de bank. Je taille bedankt je later wel wanneer jij die perfecte skinny jeans precies past.

3. Neem soep (met weinig calorieën) als tussendoortje

Soep is heerlijk als het buiten enorm koud is en je even lekker wilt opwarmen, én het vult vaak ook nog eens heel erg waardoor je de rest van de dag minder honger hebt. Kies dan wel voor een soep waar niet te veel calorieën in zitten (zonder crème) zodat je wel afvalt en juist niet aankomt.

4. Neem genoeg groente

Eet je wel genoeg groentes? Om je after-summer dip tegen te gaan is het belangrijk dat je genoeg groentes eet zodat je afvalt en ook nog eens een goede immuniteit opbouwt. Zorg dat je groentes gewoon bij elke maaltijd neemt en zie hoe de cijfertjes op de weegschaal omlaag gaan!

slank-blijven

5. Bladeren harken

Grote kans dat jouw tuin (of die van je ouders, buurman oid) helemaal vol bladeren ligt want nu middenin de herfst waaien de bladeren je om de oren. Hoog tijd om eens flink te gaan harken want hiermee verbrandt je ook calorieën en helpt je om in vorm te krijgen. En als je dan toch bezig bent, waarom ga je dan niet gelijk even de ramen lappen en schrobben? Al deze taken helpen je om calorieën te verbranden én je houdt er nog een super schoon huis aan over ook.

6. Groene thee

Rust lekker uit, relax, leg je voetjes omhoog en neem een kopje groene thee. Groene thee helpt je te kalmeren en helpt je ook om af te vallen. Kies wel voor kruiden thee en zonder cafeïne want cafeïne droogt je spieren juist uit.

Slanker lijken kan ook door bepaalde outfits! Lees het hier.

follow fashion shop

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
geruite blouse
Outfit Marlou: Geruite blouse, check!

De geruite blouse, een item waar ik in het begin toch even aan moest wennen. Een typisch gevalletje: vind ik...

Sluiten