7 x tips om buikvet te verliezen

De buik is misschien wel de probleemzone als het op sporten aankomt. Je bent fanatiek in de sportschool te vinden, ziet al duidelijk verschil aan je armen en benen maar je buik blijft een beetje achter. Erg frustrerend, dat snappen we. Buikvet verliezen kan soms echt heel lastig zijn, daarom hebben wij tips voor jou! Er kunnen namelijk een aantal redenen zijn waarom je nog geen strakke buik hebt.

1. Eet ‘s avonds niet teveel

Deze tip heb je waarschijnlijk al wel vaker gehoord. Wanneer je slaapt, heb je minder nodig: je bent nu eenmaal niet zo actief bezig als overdag en je lichaam heeft niet genoeg tijd om alles te verbranden. Daarom is het niet slim om voor het slapen gaan heel veel te eten. Wat je wel kunt doen? ‘s Avonds een beetje groente eten en op tijd naar bed gaan. Zo kom je ook niet in de verleiding om veel te eten. Dit brengt ons meteen bij tip 2.

buikvet-verliezen

2. Slaap genoeg

Genoeg slaap is bijna heilig te noemen. Want hoevaak hoor je wel niet dat genoeg slaap heel erg belangrijk is? Hij staat ook op het lijstje om buikvet te verliezen. Wanneer je namelijk een slaaptekort hebt, zal dit leiden tot afgifte van het hormoon ghreline. Dit hormoon stimuleert je eetlust, waardoor je sneller meer eet dan nodig is. Dit is natuurlijk niet bevorderend voor je platte buik. Probeer daarom 7 tot 9 uur per nacht te slapen.

3. Krachttraining

Enkel cardio doen in de sportschool zal je niet jouw droombuik geven. Krachttraining is namelijk hetgeen wat echt ontbreekt. Wanneer je stopt met cardio houdt je lichaam ook op met calorieën verbranden. Wanneer je aan krachttraining doet, blijft je lichaam een tijdje daarna nog steeds bezig met calorieën verbranden. Je lichaam krijgt scheurtjes in haar spieren en er zijn calorieën nodig om dit weer te repareren: score! Het best is natuurlijk om zowel aan cardio als aan krachttraining te doen, om zo veel mogelijk vetvrije massa en spieren te creëren.

buikvet-verliezen

4. Gebruik geen drankjes die suiker bevatten

Sportdrankjes, kant-en-klare vruchtensappen en frisdranken bevatten enorm veel suikers. Je kent het wel, op het ene moment barst je van de energie en op het ander moment wil je het liefst meteen in slaap vallen. Die suikers kunnen zorgen voor energie maar zijn niet goed wanneer je graag een platte buik wil. Een oplossing is om water te drinken. Meer alternatieven zien? Bekijk dan drankjes die zorgen voor een platte buik.

5. Niet teveel zout eten

Als je teveel zout eten tot je neemt, kun je een opgeblazen gevoel krijgen en dus een bollere buik hebben dan je eigenlijk hebt. Wanneer je heel erge trek hebt in zout eten, eet dan selderijen. Hier zitten weinig calorieën in en zij werken vochtafdrijvend.

6. Drink minder alcohol

Alcohol kan je eetlust stimuleren. Een wijntje drinken op z’n tijd kan geen kwaad, maar wanneer jij elke week maximaal alcohol gaat drinken, zul je dit aan je buik kunnen zien. Wanneer je kiest voor een alcoholistisch drankje, kies dan voor een die niet zo veel suikers bevat.

buikvet-verliezen

7. Beweeg genoeg

Naast al deze tips is het natuurlijk heel erg belangrijk om genoeg te bewegen. Zorg dat het na een workout ook echt voelt alsof je goed hebt gesport. Probeer daarnaast ook zo’n 45 minuten tot een uur per dag te bewegen. Dit zal zeker helpen bij een platte buik!

Lees ook: 6 x drankjes die helpen voor een platte buik

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
week-deal
Week Deal: Dreamcatcher Scarfs met 30% korting!

Het weer in deze herfstige augustus maand vraagt om een sjaal. Voor iedereen die de sjaals nog ergens diep in...

Sluiten