10 X Wat te doen wanneer je je rot voelt

Zit jij momenteel niet zo lekker in je vel en lijkt het alsof je helemaal nergens zin in hebt? Helemaal in deze tijd van het jaar lijkt het alsof iedereen bruist van de energie, alle weekenden heeft volgepland en de feestjes nooit ophouden. Wanneer je je down voelt is dit wel het laatste wat je wilt zien.

Wij hebben een lijstje opgesteld met kleine dingen die jij iedere dag kunt doen en waarmee je je leven een extra swing geeft. En dat willen we allemaal toch? Komt ‘ie!

1. Verlaat het huis

Ik vind het heerlijk om urenlang een boek te lezen, maar doe dit meestal thuis op de bank. Zonde eigenlijk, want er zijn zoveel mooie plekken buiten om te ontdekken! Neem je boek mee op pad, een kleedje om op te zitten en eventueel wat lekkere snacks en breng eens wat uren door in het park.

2. Ga op date met jezelf

Heeft iedereen al andere plannen en heb jij toch zin om iets leuks te gaan doen? Ga op date met jezelf! Bezoek een andere stad, ga naar een museum of verwen jezelf met een dagje wellness.

rot-voelen

3. Zwem!

Zwemmen is goed voor lichaam en geest en op een warme dag verkoeling zoeken bij het water is zeker geen gek idee. Met een beetje geluk krijg je ook nog een mooi bruin kleurtje.

4. Sta het toe

Wanneer we ons niet goed voelen proberen we vaak onze gevoelens weg te stoppen. We willen geen verdriet en ellende voelen, maar hierdoor wordt het vaak niet beter. Probeer eens gewoon te voelen wat je voelt, huil wanneer je wilt huilen en schreeuw wanneer je wilt schreeuwen. Lucht het al op?

5. Ochtend routine

Zorg voor een fijne routine in de ochtend. Maak een lekker ontbijtje voor jezelf, zet een muziekje op, drink een goede bak koffie en lees een tijdschrift; wanneer je relaxt begint, heb je daar de hele dag profijt van.

rot-voelen-3

6. Herinneringen ophalen

Pak je fotoboeken van vroeger erbij en haal fijne herinneringen op. Helemaal leuk om dit samen te doen met je vriendin. Weet je nog die ene vakantie? Of die ene avond uit? Gegarandeerd plezier!

7. Vraag hulp

Hulp vragen hoeft niet direct in de zin van een therapeut te zijn. Je kunt ook je vriendinnen of familie vragen om je te helpen. Leg uit dat je je niet zo goed voelt en je zult merken dat ze meteen voor je klaar staan.

rot-voelen-4

8. Structuur

Vooral als je lange tijd vrij bent, is de verleiding groot om lang in bed te blijven liggen. Slecht plan! Je voelt je waarschijnlijk veel fitter als je fris en fruitig om half negen aan een lekker ontbijtje zit. En dan ook rond een normaal tijdstip gaan slapen he.

9. Wees creatief

Dacht jij dat kleuren, tekenen en knutselen iets voor kleine kinderen was? Think again! Creatief bezig zijn is goed voor je geest en werkt als een soort meditatie. Genoeg leuke DIY’s op internet en bij minder inspiratie pak je gewoon een kleurboek erbij.

10. Schrijven

Voor mij werkt schrijven heel erg goed wanneer ik mij ergens rot over voel. Negatieve dingen schrijf je op deze manier van je af en als je daarna opschrijft waar je blij van wordt en wat er goed gaat, leg je de focus op het positieve.

Ga jij binnenkort op vakantie en heb je altijd moeite met je koffer inpakken? Lees dan dit even!

Foto’s: Tumblr

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
Tips om buiten je comfort zone te stappen

Je kent het plaatje van het rondje met de stip vast wel; een afbeelding die weergeeft wat jouw comfort zone...

Sluiten