Tips voor een betere weerstand

De -ber is weer in de maand en geen idee of het een algemeen bekend iets is of niet, maar de -ber in de maand kan nog wel eens voor de nodige kwaaltjes, futloosheid en verkoudheid zorgen. Niet hoe we een nieuw seizoen willen beginnen en dus gaan we de strijd met deze ‘ber’ aan. We zullen vechten en als winnaars uit de strijd komen! Oké, tot zover mijn superheldenverhaal en nu over tot de orde van de druilerige -berdag: Tips voor een betere weerstand.

1. Vitamine D

Een lage weerstand is vaak het gevolg van een tekort aan vitamine D. Niet gek natuurlijk dat we hier in het najaar meer last van hebben, want de zon is vaak ver te zoeken. Naast dat de zon een bezorger is van vitamine D, zijn er gelukkig ook nog andere leveranciers die wél toegankelijk zijn in het najaar. Zo zit er veel vitamine D in vette vis, melkproducten en sinaasappels. Maak bijvoorbeeld eens een van deze heerlijke gerechten met zalm.

2. Bewegen

Hoewel ik het heel verleidelijk vind om als ik ‘s avonds thuiskom lekker binnen te blijven, ga ik vaak toch nog even de deur uit. Buitenlucht én bewegen zijn heel belangrijk voor je lichaam en geest. Je hoeft echt niet per se jezelf helemaal in het zweet te werken in de sportschool, een half uurtje wandelen, joggen of fietsen per dag is ook voldoende.

Tips voor een betere weerstand

3. Slapen

We zijn er allemaal heel goed in om onze hele week vol te plannen met sociale gelegenheden. En dan heb ik het nog niet eens over het weekend dat vaak helemaal bol staat van de activiteiten. Heel gezellig natuurlijk, maar hierdoor schiet een beetje tijd voor jezelf en wat extra rust er vaak bij in. Als je merkt dat je lichaam behoefte heeft, zeg dan afspraken af en zorg voor minimaal acht uur slaap zodat je lichaam kan herstellen.

4. Sauna

Sowieso is het belangrijk om zo nu en dan even tijd voor jezelf te nemen. Als je dit in de vorm van een saunabezoekje doet, ben je helemaal goed bezig. Door het vele zweten in de sauna, worden afvalstoffen je lichaam uitgewerkt en hoe minder er daarvan aanwezig zijn, hoe beter je weerstand is. Boeken dus dat dagje (of avondje) spa en wellness!

5. Eet gezond

Ja ja, deze kan natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje. Gezonde voeding zorgt ervoor dat je meer energie hebt en een betere weerstand. Vermijd suiker, drink twee liter water, eet voldoende groenten en fruit. Daarnaast schijnen knoflook, yoghurt en tomatensoep wonderen te doen voor je weerstand. Saai? Valt reuze mee hoor. Tijdens je filmavondje zit jij gewoon lekker op de bank met veel koppen thee en deze gezonde choco chip cookies.

Wat is jullie ultieme tip voor een betere weerstand?

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
Fashion Blogger: Modern Legacy

Woei, tip van de week: volg blogger Modern Legacy als je houdt van minimalistisch, zwart en wit. En dat zijn...

Sluiten