6 x Tips om jouw to do lijst te verbeteren

Een to do lijst is een goede manier om je dag zo productief mogelijk te maken. Je hebt een overzicht van alle taken die je die dag af moet hebben en het geeft je een goed gevoel wanneer je een taak afvinkt als ‘af’. Heb jij toch nog moeite om een productieve to do lijst te maken? Lees dan verder, want wij hebben 6 x tips om jouw to do lijst te verbeteren.

Prioriteiten stellen

 

 

1. Maak sommige taken een prioriteit.

Sommige taken zijn belangrijker dan anderen. Breek daarom grote taken op in allemaal kleine taken. Als je grote taken verdeelt dan wordt het ook daadwerkelijke uitwerken van deze taken een stuk makkelijker voor jou. Het is een stuk overzichtelijker en het helpt je om te focussen op welke taak eerst af moet wezen.

2. Zet haalbare doelen.

Zodra je aan je to do lijst begint, ben je al snel geneigd om je hele lijst vol te zetten. Met zo’n volle lijst is het bijna onmogelijk om alle taken in één dag af te krijgen. Wees daarom realistisch en houdt rekening met hoeveel tijd en energie je die dag hebt en pas je to do lijst daar op aan.

3. Wees flexibel.

Een planning is goed voor je productiviteit, maar flexibiliteit is ook belangrijk. Het kan maar zo zijn dat je een urgente email ‘s morgens krijgt en daar een hele tijd mee bezig bent. Misschien kom je er achter dat een project niet zo gaat zoals jij wil en wil je een paar stappen terug nemen. Wees dus ook flexible met je planning en zo zorg je ervoor dat je jouw werk met plezier blijft doen.

4. Houdt je aan de 2 minuten regel.

Kost een taak je maar 2 minuten? Doe die dan gelijk zodat die taak niet te veel van je werk dag opneemt.

Take a break

5. Neem pauzes.

Als je eenmaal in een werk ritme zit dan kan het moeilijk zijn om even de switch uit te doen. Ik word dan op een gegeven moment helemaal gek van de taak waar ik mee bezig ben en werk met tegenzin verder. Neem dus ook een pauze tussen je taken door, dan je kan je daarna veel meer gefocust verder met je werk.

6. Zoek uit wat het beste voor jou werkt.

Iedereen is anders en uitzoeken hoe jij het productiefste te werk kan gaan is erg belangrijk. Voor sommigen is het beter om de avond van te voren een to do lijst te maken en bij iemand anders is het juist beter om zijn of haar to do lijst tijdens het ontbijt te schrijven. Neem dus de tijd om uit te zoeken wat het beste voor jou werkt.

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
loisblog
Fashion Blogger of the Month: Loisblog

Deze maand streden Romy van den Bergh, Loïs Jansen en Gina de Zeeuw tegen elkaar om Fashion Blogger of the...

Sluiten