Voeding en acne: dit helpt echt

Onzuiverheden zijn nooit fijn en het liefst doen we er natuurlijk zo veel mogelijk aan om deze dan ook te voorkomen. Voeding en acne hebben met elkaar te maken en daarom geven wij vandaag een aantal tips op het gebied van voeding. We geven 7 producten die bijdragen aan een prachtige huid! Dat willen we allemaal wel toch? We weten dat er naast voeding en acne er ook nog andere dingen zijn die acne kunnen beïnvloeden, maar als we de natuur een beetje kunnen helpen is dat altijd mooi meegenomen natuurlijk.

1. Zalm

Zalm hebben wij al vaker genoemd, hij staat namelijk ook tussen de superfoods die goed zijn voor je huid en haar. Een bron van omega 3, dit zorgt er onder andere voor dat je hormonen gestabiliseerd worden. Hormonen kunnen namelijk nog wel eens zorgen voor een onrustige huid, denk er bijvoorbeeld maar eens aan wanneer je stress hebt, vaak is je huid dan ook een stuk onrustiger. Daarnaast helpt zalm ervoor om collageen op te bouwen, een stalende huid is het gevolg!

voeding-en-acne

2. Komkommers

Je zult vast denken: komkommers bestaan toch voor het grootste gedeelte uit water? Dat klopt natuurlijk en dat water zorgt voor een goede hydratatie van de huid. Maar het zit ‘m in de schil van de komkommers, deze bevat namelijk silica. Silica zorgt ervoor dat de huid jong blijft én zorgt voor de aanmaak van collageen. Komkommers zijn heerlijk door je salade of als tussendoortje met bijvoorbeeld hummus.

3. Kikkererwten

We verraadden het net al een beetje want hummus is gemaakt van kikkererwten. Ik ben er dol op en vind het heerlijk op brood, met tomaten, wortels.. noem maar op! Maar gewone kikkererwten zijn natuurlijk ook te eten. Ze bevatten zink en deze gaan zogeheten “break outs” van puistjes tegen. Ook bevatten kikkererwten ijzer, vitamine B, proteïnen en veel vezels waardoor ze jouw bloedsuikerspiegel goed houden, waardoor je huid ook rustig blijft.

4. Spinazie

Wederom hebben wij hier te maken met een product dat goed is voor het collageen gehalte: spinazie! Spinazie bevat namelijk proteïnen, ijzer en vitamine E en deze zijn allemaal goed voor de bloedtoevoer naar je huid en werken ontstekingsremmend. Minder acne dus!

voeding-en-acne

5. Amandelen

Veel vezels, Vitamine E&B en magnesium.. we hebben het over amandelen! Ook deze stoffen zijn goed voor je huid en ze zijn ook nog eens lager in calorieën dan andere noten.

6. Wortels

Vitamine A is een van de grootste vijanden van acne. Eet niet alleen wortels maar eigenlijk alle producten die een oranje kleurtje hebben (denk bijvoorbeeld aan pompoen en cantaloupe meloen) want deze bevatten veel vitamine A.

7. Acaï bessen

Acai bessen staan bekend om de enorme hoeveelheid antioxidanten die zij bevatten, goed om acne te bestrijden! Door de omega 3 voeden zij de huid ook nog eens goed.

Bron: allwomenstalk.com

Lees ook: 5 redenen waarom je geen voeding uit je dieet moet schrappen

 

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
ibiza jasje
WEEK DEAL: € 40,- korting op het Sweet Pink IT-Jacket

Deze week hebben we een giga, super, mega Week Deal voor jullie! Je krijgt namelijk € 40,- korting op de...

Sluiten