Werkkamer inrichten – tips voor een fijne thuiswerkplek

Steeds meer mensen werken vanuit huis, en ook wij werken beide vanuit onze eigen home office. Hoor jij ook bij de ‘thuiswerkclub’? Dan weet je hoe belangrijk een fijne thuiswerkplek is. Een werkkamer inrichten hoe doe je dat en waar moet je op letten? Laat je inspireren door onze handige tips!

7 Tips: je eigen werkkamer inrichten

Met behulp van deze tips creëer je een fijne thuiswerkplek zodat je zo comformabel mogelijk en vol energie aan de slag kunt.

1. Een vast plek

Als je thuiswerkt is de verleiding groot om de hele dag lekker in je pyjama met je laptop op schoot vanaf de bank te werken. Om je goed te kunnen concentreren kun je beter op zoek gaan naar een ruimte of plek in je huis waar je je eigen werkplek maakt. Of dit nu in de woonkamer, op zolder of in de keuken is, het maakt niet uit.

home office

Marlou thuis druk aan het werk voor haar Instabranding training.

2. Een fijn bureau

Bedenk wat je prettig vindt om aan te werken, wil je een groot, klein of mobiel bureau of zit je het liefst aan de keukentafel. Er zijn mogelijkheden genoeg en kies waar jij het prettigste aan kunt werken. Zelf houd ik van een ruime en open werkplek, dus daarom gebruik ik mijn ruime eettafel ook als bureau. Het werkt heerlijk, en als er veel mensen komen eten dan gebruik ik ’em ‘gewoon’ als eettafel. Ik vind het ideaal.

3. Comfortabel zitten

Als je de hele dag achter je laptop zit is het belangrijk dat je goed zit om bijvoorbeeld rugpijn te voorkomen. Zorg voor een goede bureaustoel en vergeet ook niet je bureau op de juiste hoogte af te stellen.girlboss

4. Goede verlichting

Goede verlichting is als altijd belangrijk en al helemaal als je veel in de avonduren werkt. Zorg voor voldoende licht in en om je werkplek en hang bijvoorbeeld een mooie grote hanglamp op of kies voor een of meerdere bureaulampen.kamerplanten interieur

5. Opgeruimd staat netjes

Misschien heb ik het alleen over mezelf, ik vermoed van niet, maar voordat ik er erg in heb ligt mijn hele bureau vol met allerlei papieren, memo-stickers, ordners en de wereld aan prullaria. Niet handig! Ken je het clean desk policy? Kort samengevat komt het er op neer: houd het opgeruimd en netjes. Opbergdozen en ladekasten zijn ideaal en vrolijke stationery en life style artikelen zijn niet alleen praktisch, ze maken je werkplek gelijk ook een stuk kleurrijker.
Marlou:

Ik probeer altijd voor een clean desk policy te gaan maar stiekem lukt me dit niet altijd. Zeker omdat ik regelmatig pakketjes binnenkrijg, die willen nog wel eens blijven rondslingeren.

6. Genoeg stopcontacten

Aan je laptop, printer of bijvoorbeeld je bureaulampen, overal zit een stekker aan of heeft op den duur tijd nodig om op te laden. Zorg daarom dat er voldoende stopcontacten om je werkplek heen beschikbaar zijn.home office

7. Sfeer en decoratie

Nu de basis van je thuiswerkplek klaar is, begint het leukste gedeelte: de aankleding. Je kunt het precies inrichten zoals jij wilt en maak het vooral persoonlijk en verzamel spullen om je heen waar je blij van wordt zodat je vol motivatie en inspiratie kunt werken. Wil je een muur verven of behangen? Met de kleuren groen, roze, geel en blauw creëer je een frisse en energieke sfeer. Zet ook een paar groene planten neer, planten vergroten je productiviteit.botanisch interieurac

Veel plezier met het inrichten van je eigen fijne thuiswerkplek en ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Vind je het lastig om geconcentreerd thuis te werken? Marlou heeft een paar super handige thuiswerk tips voor je!

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewaren

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
tijd voor jezelf
Meer tijd voor jezelf? 10 tips & you go with the flow

Verlang jij naar wat meer tijd voor jezelf want je bent de hele dag druk met van alles en nog wat...

Sluiten