Work-out tips voor tijdens het huishouden

Veel mannen en vrouwen sloven zich wekelijks of sommige zelfs dagelijks uit bij de sportschool om een mooi lichaam te krijgen. Voor iedere spiergroep zijn er wel verschillende apparaten te vinden en daar wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt. Maar om calorieën te verbranden én verschillende spieren te trainen is dit eigenlijk helemaal niet nodig! Het enige wat je hoeft te doen is het huishouden, en aangezien je dat meestal toch al moet doen.. Hier verbrand je namelijk ook veel calorieën mee. Kijk mee naar onze tips voor je work-out tijdens het huishouden.

work-out

1. De badkamer schoonmaken
Met een uurtje de badkamer schoonmaken verbrand je maar liefst 400 calorieën per uur. Hierbij kun je denken aan de muren af soppen, dweilen en een doekje over de afwastafel halen. Hier train je je buikspieren en je armen mee.

2. Tuinieren
Mocht je geen tuin hebben dan mag je vast de tuin van je opa en oma wel even onder handen nemen want hiermee verbrand je 350 calorieën in een uurtje! Opa en oma blij én jij blij. Dus haal de schoffel maar vast van zolder zodat jij het onkruid tussen de tegels weg kunt halen. Én vergeet het gras niet te maaien (en dan niet een automatische grasmaaier hé). Als je hier mee bezig bent train je je buik, armen, benen, schouders en rug.

work-out

3. Lopend boodschappen doen
Een wandeling op z’n tijd is én goed voor je concentratie vermogen. Als jij een uurtje boodschappen gaat doen en de auto laat staan verbrand je 275 calorieën per uur. Op de heen weg kun je er ook voor kiezen om te gaan joggen, dit heeft nog meer effect.

4. Stofzuigen
Even flink stofzuigen zorgt er al voor dat je zo’n 250 calorieën per uur verbrand. Vooral de trap zorgt ervoor dat je hartslag stijgt en daardoor kun je meer calorieën verbranden. Door de hele tijd heen en weer te bewegen train je je armen en je schouders. Kom maar op met die spierballen.

5. Je auto wassen
De meeste mensen gaan naar de wasstraat als hun auto écht vies is. Maar sla dit eens een keertje over want als je een uurtje je auto gaat wassen verbrand je zo’n 204 calorieën per wasbeurt. Laat je auto dus eens een paar weekjes vies worden en boen er dan op los. Hier train je je buik,armen, benen, schouders en rug.

work-out

6. De hond uitlaten
Wanneer jij jouw trouwe viervoeter uitlaat verbrand je mar liefst 169 calorieën als je een uurtje gaat wandelen. Mocht je geen hond hebben dan zal je buurvrouw vast ook heel blij zijn als jij haar hondje even mee uitneemt.

7. Een uur koken
Met koken heb je eigenlijk twee vliegen in één klap. Je verbrand er calorieën mee (136 per uur) én je hebt daarna een heerlijke maaltijd op tafel staan.

work-out

8. Bed verschonen en weer opmaken
Je bed moet natuurlijk vaak verschoont worden en dit vervelende klusje wordt een stuk aantrekkelijker als je je bedenkt dat je er ook nog eens 40 calorieën per keer mee verbrandt.

Neem niet te veel pauzes als je bezig bent met het huishouden. De bedoeling van deze oefeningen is dat je bloeddruk en hartslag stijgen en hierdoor zal je calorieën verbranden.

Lees ook oefeningen voor strakke armen

Reageren

Your email address will not be published.

Lees vorig bericht:
header caked up
Outfit of the Day: Caked up top

Zwart met goud wordt vaak als chique combinatie gezien en wij zijn er ook fan van! Nu het weer kouder...

Sluiten